Senin, 16 Mei 2016

Contoh Teks Eksplanasi

Contoh Teks Eksplanasi dalam artikel ini, kami membentangkan penerangan ringkas dan terdiri daripada 3 kes. Dua contoh yang pertama untuk membentangkan teks penerangan yang berkaitan dengan fenomena alam (Tsunami dan Banjir). Sedangkan, sebagai contoh ketiga adalah teks penerangan yang bercakap tentang fenomena sosial. Kami secara khusus menaikkan topik pengangguran kerana ia telah menjadi satu masalah sosial hari ini.

Hanya untuk anda tahu, bahawa tema pilihan raya dalam Contoh Teks Eksplanasi ini, kita menyesuaikan diri dengan permintaan yang banyak sejambak teks penerangan yang berkaitan dengan kedua-dua tema, tema tema semula jadi dan sosial. Oleh itu, kita merasa dipaksa untuk mengambil bahagian kerja juga menyumbang dalam bentuk contoh yang berkaitan dengan teks penerangan.

Semua artikel dalam Contoh Teks Eksplanasi ini mengikut pola dalam struktur teks penerangan, seperti yang kita telah dibincangkan dalam artikel-artikel sebelumnya. Pada setiap hujung contoh, kami akan menunjukkan bahagian-bahagian teks yang dimasukkan dalam penyata umum, penerangan yang berturut-turut (kandungan) dan tafsiran (cover).

sumber : http://www.kumpulan-contoh.com/2016/04/contoh-teks-eksplanasi.html

Tidak ada komentar:

Posting Komentar